NEŞELİ AKTİVİTELER 10 : GÖKKUŞAĞI YAPIMI

07 Ocak 2014

OYUN GRUBU

2 YAŞ ÇOCUKLA TATİL

Neşe 9 aylıkken gittiğimiz aile tatili dede ve babaanne torpilinden gayet güzel geçmişti. “Bebekle Tatil  “ yazımdan olayı kısaca hatırlayabilirsiniz. Öncelikle o zaman kalabalıktık, sabah kalktığımda babam uyanık olduğu için Neşe’yi hemen ona teslim edip tekrar uyuyabiliyor, gün içersinde babaanneyle beraber bırakabiliyorduk. Geçtiğimiz yaz ise ilk defa üçümüz bir yere gitmeyi planladık. Kısaca planladım diyeyim hatta. Kendime doğum günü hediyesi adı altında da olayı süsleyerek planımı Ali’ye sundum . 🙂 Neyse ki geçen sefer ki gibi zor olmadı. Sadece otelde biraz zor karar verdik ama tatil bittikten sonra en doğru kararı verdiğimiz anladık.

Otel seçerken ;

-Çocuk aktivitelerinin bol olması,

– Geniş ve çocuklara hitap edecek yemek menüsü,

– Sahil şeridinin büyüklüğü,

-Özel havuz olması (ortak havuz olsa bile az kişi tarafından kullanılması),

-Bebek arabasına elverişli olması,

-Rahat edebileceğimiz,

-Düzayak /minimum merdiven,

Bir yer olmasına dikkat ettik. İnternette yazılan deneyimleri dikkate aldık ve bize  en çok uyan Bodrum Voyage  Torba‘yı tercih ettik. (Voyage Torba ‘nın sitesini inceleyebilirsiniz. ) Otelin sitesinde “Çocuklarınız eğlenirken derin bir oh çekin” demişler. Gerçekten bu tabirin bu kadar otele yakışabileceğini düşünmezdim. Gelelim bizim tatlimiz nasıl geçtiğine…

20 aylık çocukla aile tatili nasıl olur?

Otele ilk geldiğimizde biraz bekletildik yoğun dönemde gittiğimiz için. Odaya yerleştiğimizde odanın tam anlamıyla temizlenmediğini görünce güleryüzlü çalışanlardan bir daha temizlemelerini rica ettim. Herkesin hata yapabileceğini ve yaptıkları hatayı iyi bir şekilde telafi ettikleri için buradan benim için artı puan aldılar. Tabi güleryüzlerinden de. Oda seçimini Private Family Room’dan yana kullandık. 15 kadar villanın bulunduğu kendi havuzu , güneşlenme alanı ve özel balkonu bulunan ailece rahat edebileceğiniz bir oda tipiydi. Gelir gelmez Neşko’nun yemek saatini kaçırmamak için hemen ana restorana gittik. Açık büfedeki çeşitlilikten ziyade tatlar gerçekten güzeldi. Otel kalabalık olmasına rağmen yeteri kadar yemek sandalyesi, çocuklara özel masa sandalyeler vardı. Ayrıca çocuk menüsü de fena değildi diyebilirim. “Yemek yedirmede belki ben beceriksizimdir . Bu kadar yiyecek arasında Neşe’nin iştahı  kesin açılır ” diye düşünen ben büyük bir yanılgıya kapılmışım. Aynı iştahsızlığını ne yazık ki burada da sürdürdü. Ve oteldeki tüm çocukların %80’ninde yeme sıkıntısı olduğunu  gözlemleyince az biraz rahatladım. “Yanlız değilmişim Tanrım sağol!!” diye ellerimi yukarı kaldırasım gelmedi değil hani? Hatta çocuklarını ağlata ağlata yediren anneler vardı ki “Tanrım iyi ki bunlardan biri değilim” diye de şükrettim. 🙂

İlk gün denize girdik . Ordan çocuk aktivitelerinin bulunduğu yeri keşfedip Neşeyle orada vakit geçirdik. Neşe’nin mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Çığlık çığlığa parka, havuzdaki kaydıraklara bağırıyordu. Çocuk havuzuna Neşe’yi tabiki sokmadım. Orda hala bazı kuralların tam olarak uygunlanmadığına eminim. 🙂  Zaten yaşıda kaydıraklardan kaymaya erken. Onun yerine normal parkı tercih ettik. Orada biraz vakit geçirdikten sonra dondurma yedik. Odamızın önündeki alanda oturduk oyunlar oynadık. Sonra babamıza biraz dinlenmesi için izin verdik ve kızımla sahildeki partiye gittik . Hem taşlarla oynadık hem dans ettik güneş batana kadar.

Akşam yemekten sonra çocuklar için otelin ufak bir lunaparkı var. Herkes çocuğunu kaptığı gibi alana getirmişti. Neyse ki çok büyük bir hücum olmadı ve herkes rahatça oyuncaklara binebiliyordu. Otelde en sevdiğim şey kalabalığı kaldırabilmesiydi aslında.  O kadar insan, çocuk var ama siz ne gürültüden ne de kalabalıktan şikayetçi oluyorsunuz. Lunapark macerasından sonra otel animasyonunu izlemeye gittik. Yolda Neşe ” partiiii !!partiiii!!” diye çığlıklar atıyordu.

Otel animasyonunda ilk gün dansçılar vardı. Biraz durduktan sonra sahildeki başka bir partiye yelken açtık. Açıkhavadaki partiye bir tek çocuklu biz mi katılacağız diye aramızda konuşurken gittiğimizde bir çok pusetli kardeşimizin bebek dolaştırdığını , çocukların hoplayıp zıpladığını görünce derin bir oh çektik. 🙂 İkinci gün ise anfitiyatroda pamuk prenses vardı. Bizimki şaşkınlıkla ve büyük bir merakla oyunu izledi. Otelde kalan çocuklara da ufak roller verdikleri için çok sevimli bir oyun ortaya çıkmıştı.

Ertesi gün kahvaltıdan sonra önümüzdeki havuzda Neş’in güzelce vakit geçirmesini izledik. Bir ben bir babası tüm gün neredeyse boş olan çocuk havuzunda oyalandık. Kendi başına bile kaldı.( Şezlonglarımız havuzun dibindeydi zaten) Öğlenleri beraber uyuyor kalkınca tekrar Kids Club’a gidip parkta eğleniyorduk. Küçük bir kreşleri de vardı. Ama sıcak havada Neşe’yi içeriye tıkmak istemedim. Dışarda gönlünce koşturmasını, eğlenmesini istedim. O da bu durumdan çok memnundu zaten.

Tatilin en güzel yanlarından biri ise babayla kızın ne kadar güzel vakit geçirdiğini görmekti diye duygusallaşamayacağım. Evet süperlerdi. Gerçekten tatil boyunca babasının elini bırakmadı, kucağından inmedi ama bende süper dinlendim. O yüzden bu ikiliyi pek kıskandığımı söyleyemeyeceğim. 🙂

Neşe artık konuşabildiği ve derdini anlatabildiği için yaş aralığı olarak çocukla tatile çıkmanın zevkine vardık diyebilirim. Ve bizi ciddi ciddi eğlendirdiği zamanlar olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Birlikte daha rahat hareket edebiliyorduk geçen seneye oranla. Paylaşımımız fazlalaşmıştı. Tabi ki yürümesi, koşması bir riskti ama çok temkinli bir çocuk olduğu için ve otelinde düzayak olması nedeniyle rahat bir tatil geçirdik. 4 günlük tatilimiz boyunca hiç sıkılmadık.  Hep beraber aile olmanın tadına vardık. İlk başta oteli ayarlarken yanlış bir karar mı yoksa diye hayıflandığımı, Neş’le tatil olamayacağını içimden geçirirken ne kadar yanlış düşündüğümü anladım. Tatil sonunda kesinlikle her sene buraya gelmeliyiz diyerek otelden ayrıldık. Harika anılarla beraber yazı böylelikle bitirdik.

aile tatili

Kahvaltıya gidiş
Ayrılmaz ikili

otel animasyon voyage

Pamuk prenses oyunundan sonra soluğu yedi cüclerin evinde aldık 🙂