PEPLUM MODASI

21 Eylül 2012

BEBEĞİNİZİN 11. AYI

BEBEKLE TATİL OLUR MU?

Yaz sonu kafamızda Neşe ile birlikte bir tatil planlamıştık.(ya da “planlamıştım” desem daha doğru. ) Ali tatil önerimi -tabi ki- çok saçma buldu. Otel odasından çıkamayacağıma kanaat getirmiş. Tatil boyu beni izlemeye karar vermiş. 10 aylık bebekle nasıl tatil yaspmayı düşünüyormuşum?!!  Ben tüm bunlara laf yetiştirirken, tatil planımızda değişiklik oldu. Kadroya babaanne, dede ve amcamızda katıldı. Tabi bu durum işimize geldi. Evde çocuk varsa, ne kadar kalabalıksanız, o kadar rahatsınız demek:) Tatil boyunca da bunun keyfini sürdüm dememe gerek yok herhalde! 🙂

Normal şartlarda bir otele gidecektik. Ama babamlar tekne ile çıkalım deyince, bu fikir bana daha mantıklı geldi . Alınacaklar listesini çıkartıp toparlanmaya koyuldum.

Neşe için kıyafet dışında aldıklarım :

Küçük bir ilk yardım çantası (Joker’den alabilirsiniz.)

Gerekli ilaçlar (tatile çıkmadan önce doktorunuzla mutlaka konuşun. Alacağınız ilaçları tatile çıkmadan bavula koymayı unutmayın!  : )

Chicco 360 derece dönen ayarlanabilir mama sandalyesi

Park yatak

Telsiz

Pil

Oyuncaklar

Biberon/tabak/kaşık

Bir gün önce yapıp dondurduğumuz sebze çorbaları

Hazır babymix yoğurt / meyve püreleri

Kahvaltı malzemeleri

Yolculuk

Yola Çeşme’den çıkıp Marmaris’e arabayla gittik. Araba yolculuğu fena değildi. Bizimki %75’inde uyudu. Uyanık geçirdiği zamanlarda ise biraz kafa ütüledi haliyle. Arkada yanında oturduğum için bir süre sonra kucağıma gelmek için elinden geleni ardına koymadı. Neyse, sağa salim Marmaris’e limana ulaştık.

Tekne’de Neşe’li Hayat

Teknede son kontrolleri yaptıktan ve hiç bir eksiklik olmadığını teyit ettikten sonra yolculuk başladı. Tekne ile tatile çıkıyorsanız, Chicco 360 derece ayarlanabilir mama sandalyesi ve park yatak kesinlikle alın. Şiddetle tavsiye ediyorum. Masa da bizimle beraber oturdu, yemek yedi, yer gibi yaptı. Çok eğlendi. Hatta biz fark etmeden, çatal bıçağı nasıl tuttuğumuza kadar öğrenmiş bızdık. Bizi taklit edip durdu. Park yatakta ise oyuncakları ile oynadı, öğle uykusunu uyudu. Ayakta park yatağına tutunarak danslar edip bayağı güzel vakit geçirdi.

Kıyafetlerinin neredeyse tamamını almama rağmen bir haftalık tekne gezisinde inanılmaz bir kıyafet kirletme rekoru kırdık. Saçmaladığımı düşünüyordum ama iyi ki çoğu kıyafetini almışım.

Teknede mutfak olduğu için yemek hazırlamada, bir problem yaşamadık. Ev misali kullandık. O yönden çok rahattı yemek olayımız. Böylelikle Neşe’nin öğünleri de kaçmadı.

Tek talihsizlik Neş’in yataktan düşmesi oldu. Kıyafetini değiştirmek için saniyelik bıraktığım Neşe öne atladı ve burun üstü yere çakıldı. Burnu yara oldu. Onu bırakın çok ağladı. İçimiz parçalandı. Tüm tatil boyunca kendime saydırıp durdum. Nasıl böyle bi hata yaparım diye… Neyse ki ertesi gün karaya çıkınca Bactroban aldım. Hemen geçirdi. Böylelikle bu çirkin olayı unutabildik.

Bu arada Yunanistan sınırlarında ilk dişini çıkardı. 🙂 Ona rağmen çok uyumlu ve adı gibi neşeliydi. Kaşığını yere attığı için metal tatlı kaşığıyla yemeğini yedirirken, kaşığın bir yere tık  tık diye vurduğunu duydum. Noluyo derken alttaki minik dişini fark ettim. 🙂

Karaya yanaştığımızda güneşin alnında dışarı çıkmamamıza rağmen Neşe’nin güneş kremini, şapkasını unutmadık. Denize 16:00’dan sonra soktuk.

Tatile kalabalık çıkmanın meyvelerini de topladık tabii. Babaanneye Neş’i bırakıp Ali’yle Kos sokaklarında özgürce dolaştık. Butiklere engelsiz çengelsiz girebildim. Dilediğim kadar vakit geçirdim. Akşamları rahat rahat yemek yedim. Sabahları Neş’i dedesine devredip tekrar yatağıma geri koşturdum ve bir güzel uyudum. 🙂 Tam tatil yaptım anlayacağınız. Neşe’de kalabalığı sevdiği için teknede çok mutluydu.